איך מציירים קנבס

איך מעתיקים ציורים לקנבס?

אם כילדים לא ישבתם מול דף וציירתם במשך שעות, כנראה שגם בבגרותכם לא תעשו את זה. לי יש הרבה תחביבים אבל ציור אף פעם לא ממש היה אחד מהם. עם זאת, תמיד קצת קנאתי באנשים שמציירים יפה וגורמים לכל מכתב, שירבוט ואפילו לקירות ביתם להיראות פשוט מדהים. לצערי אני לא פיתחתי את המיומנויות הנדרשות מצייר טוב, אין לי יכולת לראות משהו ולצייר אותו, לזהות את הסימטריה שבו, להבין איך האור מקרין ויוצר צלליות על העצם, אבל האמת, בשיטה שלי, גם לא צריך..

איך להעתיק ציורים?

בכמה צעדים פשוטים גם אתם תצליחו לצייר על קנבס ציורים מגניבים ביותר שישדרגו לכם את הבית. בעצם אין פה שיטה מורכבת ואנחנו לא הולכים לצייר שום דבר מהראש, אנחנו נבחר ציור ונעתיק אותו על גבי דף, השלב הבא יהיה להעתיק את הדף על גבי קנבס וכל מה שישאר לנו זה לצבוע ולהנות מציור יפיפה שאנחנו הכנו. . אז בואו נתחיל:

1. בחירת נושא לציור

בשלב הראשון, עוד לפני שנגענו בקנבס ובצבעים כדאי שנחליט מה אנחנו הולכים לצייר. הרבה פעמים אני בוחרת לצייר איקונים תרבותיים, זמרים או סרטים שהשפיעו עלי וציורי טבע. אם אני מכינה מתנה לחברים או למשפחה כמובן שאבחר משהו שמאפיין אותם או את הקשר שלנו ואחפש ציור מתאים. הכנתי עשרות ציורים יפים בקנבס ואתם יותר ממוזמנים להציץ ולקבל השראה על הדברים שמעניינים אתכם ותרצו לצייר בעצמכם.

הפעם, בשביל להציג את תהליך הלמידה אני בוחרת לצייר משהו שכולם מכירים ואוהבים, כלבים!

2. איך לצייר כלב? שלב בחירת הציור המתאים

אנחנו משוטטים באינטרנט ומחפשים ציור של כלב אותו נרצה לצייר על קנבס. לרוב אני נכנסת לחפש תמונת מתאימות דרך מנוע החיפוש של גוגל. כמו שאמרנו, הפעם אנחנו מחפשים ציור של כלב וזה גם מה שנכתוב בשורת החיפוש. ברגע שלחצתי אנטר מופיעים לי אתרים שקשורים לכלבים, אבל יש לי אפשרות שגוגל יראה לי רק תמונות. אני עושה את זה בעזרת לחיצה מ"הכול" ל-"תמונות", ואכן עולות לי הרבה תמונות של כלבים. אבל האמת שדי קשה להעתיק ציורים מתמונות ריאליסטיות ואם אין לי כלל ידע וניסיון בציור, כדאי לי לבחור משהו פשוט עם קווי מתאר ברורים. אז איך עושים את זה? בואו אני אגלה לכם טריק שלא הרבה מכירים:

תמונות של כלבים

בתמונות אני לוחצת בצד שמאל של המסך על "כלים"  ואז נפתח לי סרגל נוסף בו אני בוחרת "איורים בקווים". איורים בקווים יגרמו לכל התוצאות להיות ציורים בשחור ולבן וכך יהיה קל יותר להעתיק את הציור הנבחר. 

אחרי שיטוט בגוגל אני בוחת לצייר קלאסיקה של דיסני שיש בה ציור של כלב – היפיפיה והיחפן.

3. התאמת גודל הציור לקנבס

את הציור שבחרתי אני מסמנת ומעתיקה לתוכנת פאור פוינט (Microsoft PowerPoint), התוכנה מאפשרת יצירה של מצגות ועריכה קלה של תמונות. עכשיו נוח לי לשחק עם גודל איור הכלב הנבחר ולהתאים אותו לגודל הקנבס. לרוב אני בוחרת בקנבסים מרובעים בגודל של 30X30, אבל אתם מוזמנים לבחור מה שמתאים לכם.

תמונה של כלב

כדי שיהיה לי יותר נוח אני מחברת את המחשב עם תוכנת הפאור פוינט לטלוויזיה בעזרת כבל hdmi ולוקחת דף באותו הגודל של הציור. אם אין לי דף בגודל מתאים אני מחברת מספר דפים וגוזרת בהתאם. אחרי שיש לי דף בגודל המתאים אני מדביקה את קצוות הדף לטלוויזיה בעזרת סלוטייפ, כדי שאוכל בשלב הבא להעתיק את הציור והדף לא יזוז לי. מספיק סלוטייפ רגיל, לא להרוס את הטלוויזיה, כן? 

4. העתקת ציור הכלבים על הדף המודבק על הטלוויזיה

איך מציירים כלבים

האור שיוצא מהטלוויזיה הופך את הדף שמודבק עליה למעט שקוף וכך ניתן להעתיק בקלות את קווי המתאר של הציור על הדף. קחו עיפרון ותתחילו לעבור על מה שאתם רואים. חשוב בשלב הזה לעבוד באיטיות וביסודיות ולשים לב לכל קו ופרט.

כשהציור בעיפרון מוכן השלב הבא הוא לעבור עליו עם טוש כהה כדי שנוכל לראות טוב יותר בשלב הבא של העתקת הציור. 

5. מעבר בטוש שחור על קווי המתאר של הציור

ציור כלב בטוש

אחרי שהעתקנו בעיפרון את כל קווי המתאר של הציור אנחנו יכולים להוריד את הדף מהטלוויזיה ולעבור על העיפרון עם טוש שחור כדי שבשלב הבא נוכל כבר להעתיק את הציור לקנבס.

6. העתקת הציור של היפיפיה והיחפן לקנבס

איך מציירים

אחרי שהדף עם הציור מודגש כולו בטוש בשחור, אנחנו מניחים אותו בתוך הצד האחורי של הקנבס, עם "הפנים" של הציור כלפי הצד הקדמי כך שישתקף לנו שוב, אבל הפעם מתחת לבד. ניתן להיעזר בפנס או באור של הפלאפון כדי שקווי המתאר יראו חדים יותר. גם כאן נעבור על הציור קודם כל בעיפרון ואחר כך בטוש שחור.

7. יאללה לצבוע

אז אומנם יצאתי קצת מסנוורת בתמונה, אבל היי הציור מוכן ואפשר לעבור לאחד השלבים המהנים ביותר והוא כמובן – הצביעה. 

על בד הקנבס אפשר לצבוע בכל מיני סוגי הצבעים, יש כאלה שיעדיפו צבעי שמן או מים ואפילו צבעי פנדה, פחם או עיפרון. אני הכי אוהבת לצבוע בגועש. לא חייבים להשקיע המון כסף בציוד יצירה איכותי, אני משתמש במכחולים ובצבעים הכי זולים שיש.

איך מציירים כלבים

את שלב הצביעה חשוב לתכנן מראש ולהבין באילו צבעים אנחנו הולכים לצבוע כל חלק בציור שלנו. אם מדובר על ציור עם דמויות מוכרות, ממש כמו בציור הזה, אני ממליצה לנסות להתאים את גווני הצבעים כך שיהיו כמה שיותר דומים לצבעים המקוריים של הדמויות. כדאי לכם להציץ בציור של סנופקין כדי לראות איך צבעתי ציור בשישה גוונים שונים של ירוק.

8. הציור מוכן ואנחנו ציירנו בדיוק מה שרצינו

איך מציירים קנבס

ועכשיו אתם מוזמנים לתת את הציור שהכנתם מתנה למישהו שאתם אוהבים או לעצמכם!

 

מקווה שנהניתם ולמדתם איך לצייר בעצמכם כל מה שאתם רוצים.

כתיבת תגובה